reklama

Chata pod Rysmi očami turistu...

Bolo sedem ráno, keď sme sa vybrali na túru Štrbské Pleso – Popradské pleso - ráz. nad Žabím potokom – Chata pod Rysmi.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (25)

Ako všetci dobre vieme, na túru po horách je nutné vyštartovať skôr, keďže sú známe búrky, ktoré chodia po obede. Lenže tohto roku búrky, ktoré zvykli chodiť popoludní, Vás zastihnú kedykoľvek alebo vôbec. Za hodinku a niečo sme boli na Popradskom plese, odkiaľ sme ďalej kráčali k rázcestiu nad Žabím potokom. Počasie nám zatiaľ prialo. Zostávali nám dve dlhé hodiny stúpania na chatu. Turistické chodníky v Tatrách sú krásne označené, takže nie je problém sa zorientovať. Všetci turisti boli viac – menej v pohode, až na dvoch, ktorí išli mimo označenú trasu, ale tí to urobili schválne. To sú asi tí, ktorých večer človek vidí v správach. K žabiemu plesu sme sa doplazili a stále nebol koniec. Som občasná turistka, ale toto bolo „óóóó môj Bože“, jedine čo ma držalo v odhodlaní zdolať to, bol ten krásny pocit, ak ste v cieli. Vyšľapali sme to k lanám a reťaziam. Trasa znova veľmi dobre označená, lano na jednom mieste potrhané, ale nič, čo by sa nedalo zvládnuť. Išli sme vyššie, kde nás privítali vlajočky a tabuľa „Slobodné kráľovstvo“.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď som zbadala chatu, pocítila som úľavu a úsmev , čím ďalej sme sa približovali. Na kamenistom povrchu a ďaleko, príliš ďaleko od cestnej komunikácie, osadená značka, ktorá označovala autobusovú zastávku a na nej napísané „zastávka na znamenie.“ Ďalej bicykel opretý o chatu a nad ním tabuľa s nápisom požičovňa bicyklov. Neďaleko označenie, že „neďaleko“ teda myslím, že asi to bolo 100 m je WC, teda akási búdka.

Vošli sme dnu a privítal nás milý a veľmi ústretový personál. V jednej časti sme si všimli visiace dve laná zo stropu a pritom plagát , „2 miesta pre vegetariánov „ a nakreslená šibenica. Vzťahovační vegáni, to môžu brať osobne, ale mňa to nesmierne pobavilo. Takisto nás pobavila tabuľka s nápisom „STOP POLITIZOVANIU“. Pollitrový čaj stál dve eurá, ale po vyše 4-hodinej túre chutil Božsky. Detské tričko s motívom chaty tuším 8 alebo 10 euro. No všetko sa Vám zdá, aj tak lacné, keď po ceste stretávate nosičov s niekoľko kilogramovým nákladom na pleciach. Je to pohľad, ako z iného sveta. Ja som nevládala a myslela som, že to nezvládnem, ale keď som videla tých nosičov, bolo mi do plaču a povedala som si, títo ľudia, musia skutočne milovať prírodu a to čo robia. Cestou dole nás chytil dážď, takže sme kráčali asi tri hodiny v daždi. Rada nad zlato: aj keď máte nepremokavú obuv, keď vám do nej natečie zhora, po nohe, nie je to nič príjemné, preto sa treba popasovať aj s touto možnosťou, lebo túra, keď máte premočené ponožky , topánky a teplota nebezpečne klesne je test vašej psychiky a odhodlania.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Celkový dojem z túry a chaty na jednotku s hviezdičkou. Chatár musí byť intelektuál s vycibreným zmyslom pre humor a rada by som dodala, že sa tam rada vrátim, ale nie, nie...toto už asi nedám, ale skladám poklonu pred ľuďmi, ktorí to milujú a pravidelne túto trasu absolvujú.

Zuzana Zajacová

Zuzana Zajacová

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som obyčajný človek... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu