reklama

Ospravedlňujem sa za svoju drzosť,

za drzosť písať o niečom, čo som zažila, ale bola som taká malá, že si to nemám šancu pamätať a úprimne v tom čase ma zaujímal viac piesok a formičky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)

 Dnes som si prečítala jeden článok, príloha "AKO SA DELILO ČESKO-SLOVENSKO". O politickej situácii v tej dobe neviem nič. Bez akejkoľvek zaujatosti voči politikom niektorých strán, ale predsa...

 Vyjadrovať sa, či to bolo dobré alebo zlé rozhodnutie sa mi zdá plytké, pretože nikto nevie, čo by bolo, keby sme, aj naďalej ostali štát dvoch národov pod jedným názvom, či už s pomlčkou alebo bez nej. Prvá vec, ktorá ma šokovala s porovnaním dnešnej doby je referendum. Dnes sú to referendá o tom, či prijať lesbičky a práva gayov, či môžu tvoriť oficiálne rodinu, čo určite nie je zanedbateľné, ale povedzme si úprimne, dôležitosť tohto sa nechytá na otázku, či budeš Slovák alebo Čechoslovák. Môj prvý postreh, áno malo byť referendum, nemalo to byť rozhodnutie iba pár ľudí, resp. dvoch, ktorí sa hrali na svojich rybníkoch a prikrmovali si rybičky, aby na Vianoce mali krásnych kaprov doma. Či už legálne alebo ešte legálnejšie, pretože či sa vrátime 25 rokov dozadu alebo ostaneme v prítomnosti, skutok sa nestal.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Zaujali ma reakcie rôznych známych, či už menej známych osobností, kultúrnych i menej kultúrnych odnoží nášho úžasného štátu. Vystatujeme sa, že sme hrdí Slováci, že sme hrdí na to, kto sme a akú máme históriu. Momentálne je to plné médii, ako prosperujeme a akí sme dobrí v číslach. WAAAAU. Neuniklo mojej pozornosti porovnávanie sa s Českou republikou. Tak sa pozrieme, ako vyzerajú hrady a zámky v Čechách a ako na našom Slovensku. Hrad Krásna Hôrka nám vyhorel pred rokmi a my, ktorý máme teraz tak úžasnú ekonomiku ho nie sme schopní znovu oživiť, ani po rokoch. Niekde v Japonsku, by už postavili aj nový za ten čas. V jaskyni Domica sa natáčala tuším rozprávka "Soľ nad zlato". Bol tam niekto v posledných rokoch, ako to tam vyzerá? Vstupný vestibul Vás určite naučí cestovať v čase a čo sa týka okolia vstupu, vyzerá to, akoby Ste zablúdili.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Čo sa týka toho, že konečne môžme v zahraničí povedať, že áno sme Slováci? Najskôr, ale musíme nájsť glóbus a ukázať, kde sa to Slovensko nachádza. Aj ja milujem Sagana, ale vážne za 25 rokov je to jediné na čo si spomenie človek, keď sa ho opýtajú, či si myslí, že rozdelenie Česko-Slovenska je dobrý alebo zlý krok? Hrdý národ, ale hrdý na čo, na koho? Vieme byť vôbec prirodzene hrdí na to, že sme zo Slovenska? Človek sa s tým narodí alebo sa to dá naučiť?

Zuzana Zajacová

Zuzana Zajacová

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som obyčajný človek... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu